CBD promotion

האם אפשר לקבל אישור לקנאביס רפואי בגלל הפרעה דו קוטבית?

תמונה המתארת מצב נפשי של אדם שמוחו לכוד בשרשראות

הפרעה דו קוטבית מאופיינת בתנודות קיצוניות במצב הרוח. הפרעה דו קוטבית מוכרת בתור מחלה בה אנו יכולים להיות עדים לעליה חדה של תחושת שמחה, מה שמכונה בשפה המקצועית 'מניה' לעומת ירידה משמעותית ותחושת עצבות קשה אותה אנחנו מכנים 'דיפרסיה' בעגה המקצועית.

הפרעה דו קוטבית היא מחלה מורכבת לפענוח. משום שלא פעם התסמינים של המחלה יכולים להרגיש כאילו מדובר על תחושות העומדות בתוך הספקטרום, בתור מה שמכונה ה- 'נורמה'. אבל אנחנו יודעים כי מדובר על מחלה לא קלה שבמקרים קיצוניים אף עלולה להיות מלווה בהזיות ובתחושת רדיפה. כדי להבין לעומק במה דברים אמורים והאם קנאביס רפואי היא תרופה מותרת עבור אלו הסובלים מהמחלה, אתם מוזמנים להמשיך לקרוא את המאמר הבא.

כמה מילים על הקשר בין הפרעה דו קוטבית וקנאביס

מכיוון שמדובר על מחלה לה סימפטומים רבים עליהם יש לדון בהרחבה, לא נוכל לתת את המקום הראוי לעיסוק במחלה הזו באופן מספק. אבל אנחנו כן יכולים לדבר על סיפטומים אותם ניתן למתן על ידי צריכה של קנאביס רפואי.

כאשר אנחנו מדברים על החלק המאני של המחלה, זאת אומרת על התקופה בה החולה חווה תחושת עירות ושמחה קיצוניים אנחנו מדברים למעשה על תופעות כמו נדודי שינה קשים, חוסר מנוחה בגוף, תזזיתיות, קושי להתרכז ותחושה של 'מחשבות מתרוצצות', ירידה משמעותית של התיאבון. כאשר האדם נמצא בקצה השני של הפרעה דו קוטבית, כלומר בשלבי הדיכאון אנחנו מדברים גם כן על סימפטומים הכוללים הפרעות שינה, חוסר תיאבון ועוד. בנוסף הסובל מהמחלה עלול להרגיש כאבים עזים ולא נעימים.

עבור כל אלו יש בשימוש בקנאביס רפואי פתרון. לקנאביס מייחסים השפעה של שיכוך כאב, הקלה בנדודי שינה, תיאבון מוגבר, תחושת רוגע, ירידה של מתח בשרירים ועוד.

אבל, על אף התכונות הרבות והטובות של צמח הקנאביס, נכון לכתיבת שורות אלו, משרד הבריאות למעשה לא מאפשר לסובלים ממחלה דו קוטבית לצרוך קנאביס רפואי. על כך נרחיב כעת בהרחבה.

מדוע משרד הבריאות לא מעניק רשיונות לצריכה של קנאביס רפואי עבור הסובלים מהפרעה דו קוטבית

ראשית יש לומר כי מדינת ישאל עודנה אמביוולנטית כלפי השימוש בקנאביס רפואי. הסיבות לכך מגוונות. הרתיעה נובעת הן משום שמדינת ישראל היא עודנה מדינה שמרנית בחלקיה הגדולים. אבל, הסיבה השניה בגינה מדינת ישראל עוד מחזיקה בדעתה כי אין לאשר לחולים בהפרעה דו קוטבית לצרוך קנאביס רפואי קשורה בחשש כי צריכה של קנאביס רפואי תהווה זרז להתפתחות של תופעות פסיכוטיות נוספות כמו סכיזופרניה וכיוצא באלו.

אבל כמובן שכל האמור כאן נכון לכתיבת שורות אלו. אנחנו מקווים כי במהרה נשמע על הסדרה של הנושא ולגליזציה של התחום.

סיוע בקבלת רישיון לקנאביס רפואי

צוות המומחים שלנו מסייע בקבלת רישיון לקנאביס רפואי מטעם משרד הבריאות.
מלא פרטים בטופס ונחזור אליך בהקדם.

על מנת לבחון את זכאותכם לרישיון לקנאביס רפואי, אנא השיבו על השאלות הבאות: (זה יקח פחות מדקה)

Skip to content