CBD promotion

לחץ, גופנפש וקנאביס – על קצה המזלג

לחץ, סטרס ומתח, שלוש מילים המתארות את אותו נושא שמהדהד מוכר אצל כל אדם ומשפיע על חיינו בהיבטים רבים שונים. כיצד לחץ משפיע עלינו פיזית ורגשית? מה ניתן לעשות כדי להפחית לחץ ברמה היום יומית? ואיך קנאביס יכול לתרום? כל זאת בכתבה לפניכם.

במהלך היום יום ובכלל במהלך חיינו אנו עוסקים בנושאים בעלי משמעות וחשיבות רבה: אנחנו חושבים על המשפחה על ההורים, על הילדים, על בן או בת הזוג, דואגים לבריאות שלהם, לאושר שלהם אז אנחנו עובדים קשה ומסביב לשעון ולפעמים זה יכול להיות ימים או שבועות ארוכים מלווים שבהם עולים נושאים מגוונים ומתוחים, אנחנו דואגים לבריאות שלנו ואולי אפילו דואגים לתחושת הרווחה העצמית, ההגשמה העצמית. כל עניין נושא שכזה, כל אחד בנפרד, מביא איתו התמודדויות וקשיים אשר גורמים לנו לחוות סטרס על בסיס יומי.

לחץ מתמשך משפיע עלינו פיזית, על הגוף שלנו על הבריאות שלנו, לפי מספר מחקרים נמצא כי המערכת החיסונית שלנו וסטרס קשורים אחד לשני, זאת אומרת שכאשר אנחנו נמצאים בתחושת סטרס תמידית המערכת החיסונית שלנו תיפגע ונהיה בסיכון גבוה יותר לחלות במחלות שונות כמו סכרת, יתר לחץ דם, כולסטרול גבוה ואף מחלות עונתיות ועוד.

אבל לא רק, תחושת סטרס מתמשכת משפיעה על המצב הנפשי שלנו, אנחנו כל כך לחוצים וכל כך דואגים שאנחנו שוכחים לאכול או אוכלים הרבה ואולי אפילו אוכל לא בריא, אולי אנחנו כל הזמן שקועים במחשבות ללא הפסקה שקשה לנו לישון בלילה ואם לא נישן טוב נרגיש תחושת עייפות מתמשכת לאורך היום שיכולה להשפיע על התפקוד שלנו, על החשיבה שלנו, זה יכול להעצים רגשות שליליים ולהוביל לדיכאון וחרדה.

הגוף והנפש שלנו מחוברים וקשורים אדוקות אחד בשני, מטפלים פסיכואנליטיים ומחקרים קוגניטיביים מציינים את הקשר בין הגוף לרגש ואומרים כי הגוף מגיב לרגשות ומחשבות והוא מאחסן את אותן רגשות ומחשבות בחלקים שונים בגוף וכי במצבים מסוימים הזיכרונות הללו חלחלו לגופנו כל כך עמוק עד כי הם הופכים לקבועים.

אז מה הפתרון? להירגע. כן, כן בדיוק הדבר שנראה הכי לא הגיוני ולא תואם את הרגשות הסוערים שמלווים אותכם אך זה בדיוק הדבר שיחזיר לכם את תחושת האיזון שנוטה להעלם או להחלש במצבי לחץ וסטרס מתמשכים. ישנן שיטות וטכניקות רבות המובילו לתחושת רוגע כמו ספורט (שחייה, יוגה, ריצה וכו') וטכניקות הרגעה והתבוננות לשם למידה וצמיחה כמו דמיון מודרך ומדיטציות, במיוחד מיינדפולנס שנמצא על ידי  חוקרים שונים כמועיל להפחתת תחושות דיכאון, לחץ וחרדה. כשאנחנו מצליחים להיות בשלווה פנימית למרות הטלטלה הרגשית ולעיתים גם הפיזית היא הדרך לשמור על עצמנו מאוזנים גם בזמן סערה ומתוך זה אנחנו שומרים על בריאותינו הנפשית והפיזית.

לקנאביס יש סגולות רבות ואחת מהן היא היכולת להשרות רוגע אשר יכול להוות מפתח לעבודה עצמית יום יומית על סטרס. בין אם זאת סאטיבה נחמדה שרוממת את מצב הרוח ומשרה שלווה או אינדיקה מחממת לב שמפרה את השרירים ומשרה יכולת התחברות לרגע, קנאביס מאפשר לנו ונותן בסיס לעבודה עצמית על התייחסות לרוגע כהיבט בריאותי, רלוונטי ובעל משמעות אדירה. אם בעצם הקנאביס מאפשר לנו תחושה ראשונית של רוגע עלינו לקחת את התחושה הזאת ולהעצים אותה למימדים שנוכל להשפיע על התייחסותנו וצורך ההתמודדות שלנו עם לחץ וסטרס.

מאיידים או מעשנים ועדיין לא מרגישים כי תחושת רוגע מלווה אותכם לאורך זמן? וכי הלחץ מתגנב מהר מדי חזרה? הגיע הזמן לעבור לפעולה. כדי להפעיל ולמקסם את היכולות הטבעיות שלכם פלוס הקנאביס הרפואי יכולים לעזור לכם ללמוד להתמסר לרוגע על ידי לדאוג לשלב את השניים יחד.

לקנאביס יכולות מדהימות ומגוונות ובינהן היכולת לפתוח תאבון שיכולה להיות הזמנה לשכלל את יכולות הבישול/אפייה/הכנת סנדוויצ'ים אפילו, הקנאביס מעודד יצירתיות אז אפשר לראות כאן הזמנה ללכתוב, לשיר, לנגן, לצייר או אפילו פשוט לחלום בהקיץ על דברים חיוביים שעושים לכם טוב, הקנאביס מעודד רוגע אז אולי כדי לעבוד בגינה או לעשות מדיטציה או הליכה רגועה או אפילו לעשות מקלחת מודעת בנוסף, הוא מרפה שרירים ויוצר רוגע ברמה הפיזית, הוא מפחית לחץ וחרדה ומכאן שניתן להעזר בו לבדוק ולהעצים את היכולות שלכם לבחון דברים בצורה שקולה ומאוזנת, בכל היבט בחייכם אשר הייתם רוצים לפעול בו בדרך אחרת, רגועה יותר.

אז מה היה לנו עד כה?

ההבנה כי לחץ הוא גורם קיים בחיינו כל הזמן ובחיי היום יום שלנו, ללחץ השפעה שלילית על גופנו ואף על מצבנו הנפשי.

לחץ יכול לגרום למחלות רבות עקב החלשות המערכת החיסונית שנמצאה קשורה באופן ישיר לסטרס. בנוסף, לחץ משפיע על המצב הנפשי-רגשי שלנו ויכול להוביל לדיכאון וחרדה.

ישנן טכניקות רבות אשר יכולות לעזור לנו ברמה היומית לעבוד על התמודדותנו עם לחץ.

קנאביס יכול להיות מפתח לעבודה עצמית מעמיקה, המתעסקת בחיבור חיובי לעצמנו וסביבתנו ומאפשרת לנו התמודדות שונה עם סטרס והשפעתו על חיינו ובריאותנו.

בריאות ורוגע לכולנו

שירה – שירת הטבע

 

*הכותבת הינה מטפלת גופנפש, בעלת תואר שני בבריאות הנפש ומתמודדת עם פיברומיאלגיה

**מסתייגת ואומרת כי מובן לי כי לא לכל אחד/אחת מתאים צריכת קנאביס

Skip to content