CBD promotion

מהו תהליך הוצאת רישיון לקנאביס?

תקנות וחוקים

רישיון לקנאביס הוא לא רישיון אותו כל אחד יכול להוציא. על אף שצריכה של קנאביס התבררה כאפקטיבית עבור ריפוי של מגוון רחב של מחלות וסימפטומים, נכון לכתיבת שורות אלו, צריכת קנאביס לשימוש פרטי אסורה על פי חוק במדינת ישראל.

אבל, במקרים מסוימים, מדינת ישאל אכן הכירה בכך שיש אלו שיכולים להנות ולהרגיש שיפור משמעותי בתסמינים מהם הם סובלים עקב מחלות שונות. על כך ועל האופן בו ניתן לקבל בסופו של יום את הרישיון המיוחל במאמר הבא.

קודם כל, בדקו האם אתם זכאים לקנאביס רפואי

כאמור, מדינת ישראל לא נותנת לכל מי שרוצה לרכוש קנאביס רפואי אכן לעשות זאת. אבל, היא בהחלט מאפשרת לאלו הסובלים ממחלות כאלו ואחרות לצרוך קנאביס רפואי. את הקריטריונים קובעת וועדה מיוחדת של משרד הבריאות שמחליטה בכל פעם מה יהיו המחלות שיוכרו בחוק בתור אלו המאפשרות ללוקים בהן לרכוש קנאביס רפואי (מקור).

משרד הבריאות מפרסם במסמך הנקרא נוהל 106 את רשימת המחלות והמצבים הרפואיים בהם ניתן לקבל טיפול בקנאביס רפואי.
נכון ל2021 המחלות שעבורן ניתן לקבל טיפול בקנאביס רפואי כאשר הטיפול התרופתי המקובל כשל הן:
חולי סרטן, חולים במחלות מעי דלקתיות (קרוהן וקוליטיס), כאבים נוירופתים, חולי איידס, טרשת נפוצה, טוראט, אפיליפסיה, מחלות סופניות ופוסט טראומה.

במידה ואתם שייכים למי מהקבוצות הללו אתם בהחלט יכולים לבקש מהרופא שלכם לקבל הפניה עבור קבלת רישיון לצריכה של קנאביס רפואי.

השלב הבא, פניה לוועדה

לאחר שבררתם האם אתם נמצאים בקבוצה לה מגיע לקבל קנאביס רפואי אתם יכולים לגשת לרופא המטפל שלכם שיכתוב חוות דעת על מצבכם. חוות הדעת תהיה מלווה כמובן בטופס המציג את מגוון התרופות אותן לקחתם בעקבות המחלה וכמובן מה המלצתו של הרופא המטפל. לאחר זמן מה הוועדה נותנת את הרישיון לצריכה של קנאביס רפואי במידה והמטופל נמצא מתאים לכך.

לכלל הזה יש שני יוצאי דופן. ישנה רשימה של כמה עשרות רופאים ברחבי הארץ להם יש אישור לתת רישיון לקנאביס רפואי שלא דרך הוועדה. חוץ מהקבוצה הזו יש עוד כמה עשרות רופאים שבכוחם לתת רישיון לצריכה של קנאביס רפואי עבור חולי סרטם בלבד.

אבל, חשוב לזכור כי הקריטריונים והתקנות משתנות כל הזמן. מכיוון שמדינת ישראל לא קיבלה החלטה חד משמעית בנושא, אנחנו יכולים לראות כיצד בכל שנה משתנים הקריטריונים לקבלה של קנאביס רפואי. לכן, ההמלצה שלנו היא לבדוק את הקריטריונים המשתנים דרך משרד הבריאות לאחר שתפנו אצל הרופא המטפל שלכם. כך גדל הסיכוי כי תגיעו מוכנים לקראת התהליך בצורה הטובה ביותר.

מה עושים אחרי קבלת הרישיון

לאחר קבלת הרישיון תוכלו למעשה לרכוש קנאביס רפואי במקומות המיועדים לכך להם רישיון של משרד הבריאות לעסוק בנושא.

סיוע בקבלת רישיון לקנאביס רפואי

צוות המומחים שלנו מסייע בקבלת רישיון לקנאביס רפואי מטעם משרד הבריאות.
מלא פרטים בטופס ונחזור אליך בהקדם.

על מנת לבחון את זכאותכם לרישיון לקנאביס רפואי, אנא השיבו על השאלות הבאות: (זה יקח פחות מדקה)

Skip to content