CBD promotion

רישיון קנאביס רפואי לחולי פרקינסון

ידיים של אשה מבוגרת

פרקינסון היא מחלה לא נעימה בכלל. מדובר על מחלה המאפיינת את בני הגיל השלישי בעיקר. היא נגרמת כתוצאה מהפחתה של ייצור הדופאמין במוח מה שמתרחש לעיתים עם הגיל. תסמיני המחלה מאופיינים עם רעד בידיים ונוקשות של השרירים. אנחנו יודעים להגיד היום כי המחלה לא פעם הופכת קשה יותר עם השנים.

המדע לא יודע איך להעלים את המחלה לחלוטין. לצערנו, על אף ההתקדמות הטכנולוגית המדהימה שהתרחשה בעולם בעשרים השנים האחרנות, עדיין אין לנו איך לרפא את הסובלים מהמחלה לחלוטין. אבל, בהחלט ניתן להעניק טיפול רפואי שיביא לשיפור משמעותי בתסמיני המחלה.

על ההשפעות של קנאביס רפואי ועל היכולת שלו לתת מענה לחולי פרקניסון, נדון בהרחבה במאמר הבא.

כמה מילים על הטיפול הקונבנציונאלי בפרקינסון

משום שלמעשה אין דרך לפתור לחלוטין את הבעיה, כאמור, לרפא את החולה בפרקינסון לתמיד, אנחנו מכירים שלל תרופות מערביות המשפרות באופנים כאלו ואחרים את חייהם של חולי פרקינסון. הסיוע מתחיל כמובן במתן כדורים כגון:  L-dopa המשחררות מהמוח דופאמין באופן מלאכותי. יתר התרופות עוסקות בשיפור המצב על ידי שיכוך כאבים. כאשר במקרים מסוימים, בהם שריר נפגע באופן עמוק וקשה אף יש המלצה על הזרקה של בוטוקס על מנת לשפר את המצב ולהביא להרפיה של השריר.

אבל חשוב כמובן לזכור כי למגוון של תרופות יש תופעות לוואי. תופעות הלוואי יכולות להיות בעצם הטיפול, כמו במקרה של הזרקת בוטוקס הידוע כטיפול לא נעים, ממשיכות ביעילות פחותה לאורך הזמן כמו במקרה של משככי כאבים. במקרה של תרופות ליצור דופאמין מלאכותי וכן הלאה אנחנו ממש יכולים לדבר על תופעות לוואי קשות כמו הופעתן של הזיות וכיוצא באלו.

מה היתרונות שיש לקנאביס רפואי במקרה הזה

נטילה של קנאביס רפואי עוזרת בהרפיה של שרירים, מה שמטבע הדברים מביא להקלה משמעותית למחלה המאופיינת בנוקשות של השרירים המביאה לא פעם לסבל. קנאביס רפואי, במקרים מסוימים, תוך נטילת הצמח באופן מבוקר, יכול להפחית תופעות לוואי לא נעימות כמו הזיות הנובעות מתרופות המיצרות דופאמין באופן לא רצוני.

בנוסף, קנאביס רפואי נמצא יעיל לאורך זמן בתור מפחית רעד משמעותי. מה שכמובן גם כן מעלה את קרנו של המוצר והופך אותו יעיל מאוד לחולי פרקינסון רבים (מקור).

איך נוטלים קנאביס רפואי

רבים טועים לחשוב כי נטילה של קנאביס רפואי חייבת להיות על ידי שאיפה של החומר מגוגל בתוך סיגריה. אמנם ניתן לצרוך את החומר באופן כזה אבל אין זה אומר כי מי שלא מעשן לא יכול ליטול את החומר באופנים אחרים. במקרה של חולי פרקינסון האופייני לאנשים מבוגרים שבדרך כלל סובלים גם ממחלות שונות הקשורות לנשימה, מדובר על נתון משמעותי. היום, ניתן בהחלט למצוא קנאביס רפואי בתרופות לבליעה ובשמנים יעודיים.

סיוע בקבלת רישיון לקנאביס רפואי

צוות המומחים שלנו מסייע בקבלת רישיון לקנאביס רפואי מטעם משרד הבריאות.
מלא פרטים בטופס ונחזור אליך בהקדם.

על מנת לבחון את זכאותכם לרישיון לקנאביס רפואי, אנא השיבו על השאלות הבאות: (זה יקח פחות מדקה)

Skip to content